Általános szerződési feltételek

Az ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF hatálya a http://www.pelletkalyhacentrum.hu webcímen elérhető weblapon történő vásárlásra terjed ki.

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet, továbbá a mindenkori Fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadók.

Vásárló alatt értjük valamennyi olyan természetes és jogi személyt, valamint a jogi személyiséggel nem rendelkező jogalanyokat, akik a hatósági nyilvántartás adatai alapján magyarországi lakóhellyel, tartózkodási hellyel, vagy a cégjegyzékbe bejegyzett magyarországi székhellyel, telephellyel, fiókteleppel rendelkeznek.

A Vásárlók közül a Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A weblap megrendelő űrlapjának kitöltésével és elektronikus úton történő elküldésével leadott megrendelés igénybejelentésnek minősül. A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követő 48 órán belül az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre.

A weblapon keresztül leadott megrendelés előtt a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket, azzal, hogy az ÁSZF elfogadásával a Vásárló kifejezetten nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF-ben írt esetekben külön figyelemfelhívást kapott Ptk. 6:78.§ (2) bekezdése szerinti általános szerződési feltételekre, amelyeket az ÁSZF elfogadásával kifejezetten elfogad.

A weblap használata során online módon kötött szerződés távollévők között kötött szerződés, amely nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül iktatásra. A szerződés nyelve a magyar nyelv.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő webcímen: https://www.pelletkalyhacentrum.hu/aszf, a dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez és megtekintéséhez kattintson ide.

Üzemeltetői adatok:

Cégnév: Colussi Kft.
Székhely: 8200 Veszprém, Pápai út 32-34.
Adószám: 11521060-2-19
Cégjegyzékszám: 19-09-502909
Bankszámlaszám: 73200127-10011991 (MBH Bank)
Elektronikus elérhetőség:
Telefonos elérhetőség: +36-30-989-9332

Tárhely-szolgáltató adatai:

Cégnév: Rackhost Zrt.
Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
Adószám: 25333572-2-06
Cégjegyzékszám: 06-10-000489
Elektronikus elérhetőség:
Telefonos elérhetőség: +36 1 445 1300

Termékinformációk és árak

Az Eladó a weblapon szereplő termékek adatainak feltöltését a lehető legnagyobb gondossággal végzi, azonban ennek ellenére esetlegesen előfordulhatnak technikai, adatrögzítési hibák, amelyekért az Eladó felelősséget nem vállal, illetve ilyen hibák, elírások az Eladó terhére kötelezettséget akkor sem keletkeztetnek, ha a Vásárló a megrendelésről visszaigazoló e-mailt kapott és ezáltal a Felek közötti szerződés létrejött.

A termékkel kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságai, jellemzői; alkalmazási javaslatok) valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.

A termékek valóságos megjelenése (például színárnyalata, átmérője) eltérhet a weblapon megjelenített fotóktól, amely azonban nem befolyásolja a termék minőségét.

A weblapon feltüntetett árak bruttó árak, azaz a mindenkori törvényes ÁFA-t tartalmazzák. A termék vételára nem tartalmazza az esetleges csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról az Eladó külön tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés folyamata során.

Amennyiben nyilvánvalóan hibás ár (például 0 Ft-os vagy 1 Ft-os ár) kerül feltüntetésre a weblapon, akkor az Eladó nem köteles a terméket a nyilvánvalóan hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy elállhat vásárlási szándékától.

Az Eladó bármikor jogosult a weblap tartalmának, így különösen az ott található termékek típusának és az árának az egyoldalú, belátása szerint történő módosítására. Ez a jog nem vonatkozik a már megkötött szerződésekre.

Megrendelés módja, vásárlás menete

A megrendelni kívánt termék vagy szolgáltatás részletes jellemzőit, lényeges tulajdonságait, árát, valamint a szállítás díját a termék oldala tartalmazza. Az Eladó által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak).

A Vásárló a Megrendelés űrlapon megadhatja a megrendelés összes adatát: a megrendelt termékek mennyiségét és a számlázási-szállítási adatokat egyaránt.

A Vásárló a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Az Eladó kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. Az a Vásárló, aki ilyen módon jár el viseli ezen magatartása polgári jogi és büntetőjogi következményeit.

A megrendelés elküldése előtt a Vásárlónak az erre vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével kifejezetten nyilatkoznia kell, hogy megismerte és elfogadja az Eladó általános szerződési feltételeit, ideértve a Ptk. 6:78.§ (2) bekezdés szerinti általános szerződési feltételeket is és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételei ismeretében az adatkezelésekhez hozzájárul, valamint tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. A feltételek jelölőnégyzet általi elfogadása nélkül a Vásárló nem tudja a megrendelését elküldeni és ezáltal a szerződéskötésre nem kerülhet sor.

Megrendelését a Vásárló a "Megrendelés" gombra kattintva tudja elküldeni. Ezt követően a megrendeléséről e-mail-ben egy automatikus megerősítést kap.

Hibás adatok megadása esetén, illetve amennyiben a Vásárló adataiban bárminemű változás következik be a megrendelés és a termék átvétele között, azt a Vásárló a megrendelés azonosító számára történő hivatkozással haladéktalanul köteles jelezni az Eladó felé e-mailben. A Vásárló elfogadja és tudomásul veszi, hogy az Eladót a tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra, illetve az adatváltozás bejelentésének elmulasztására visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, kárért semminemű felelősség nem terheli. Az ebből keletkező többletköltséget (pl. szállítás egy téves címre) a Vásárló viseli.

Megrendelés teljesítése, szállítás és fizetés

A beérkezett megrendelést az Eladó 48 órán belül feldolgozza, és telefonon vagy e-mailben visszaigazolja.

Ha az Eladó azt jelzi a Vásárló számára, hogy a termék nincsen készleten, de a Vásárló fenntartja a vásárlási szándékát, úgy elfogadja, hogy a kiszállítás csak a termék Eladó általi beszerzése után kezdődhet meg. Ilyen esetekben a kiszállítás időpontja bizonytalan, illetve amennyiben az Eladó a termék beszerzési idejét is jelzi, úgy az elsősorban ehhez igazodik.

A megrendelt terméket az Eladó a házhozszállítási igény Vásárló általi megjelölése esetén eljuttatja szállítmányozó partnere segítségével a megadott címre. Ebben az esetben az Eladó a termék árán felül a megrendelés folyamata során, a megrendelés leadás előtt a Vásárló által megismert és elfogadott szállítási költséget számít fel.

A termék vételárának és szállítási költségének kifizetése a teljesítés időpontját (kiszállítás megkezdését) megelőző banki átutalással történhet. Banki átutalással történő fizetés esetén a Vásárlónak a termék vételárát és a szállítási díjat az elektronikusan megküldött, forintban kiállított díjbekérő/számla alapján a következő bankszámlaszámra kell átutalnia: 73200127-10011991 (MBH Bank). A megrendelt áru ebben az esetben a díjbekérő/számla alapján az Eladó bankszámlájára elutalt összeg beérkezése után kerül szállításra.

Ugyanakkor az Eladó telephelyén van lehetőség a rendelt termék(ek) személyes átvételére is. Ebben az esetben a helyszínen készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel rendezhető a vételár.

Házhozszállítás esetén a termékeket az Eladó kizárólag pontosan megadott magyarországi címre kézbesíti, amely tartalmazza az irányítószámot, a település nevét, a közterület nevét és jellegét, továbbá a házszámot, amennyiben szükséges emelet és ajtószám feltüntetésével.

A raklapos áru kiszállítása külsős fuvarozó céggel történik 8-17 óra közötti időszakban munkanapokon a megadott cím telekhatáráig.

A kiszállítás várható határideje a megrendelés visszaigazolásától számított 7 nap; a kiszállítás pontos időpontjáról az Eladó, vagy a kiszállításban résztvevő logisztikai partnere a Vásárlót legkésőbb a kiszállítás napján e-mailben vagy telefonon tájékoztatja.

A Vásárló köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A sérülésről felvett jegyzőkönyv egy példányát a Vásárló haladéktalanul köteles az Eladónak megküldeni.

Az Eladó tájékoztatja a Vásárlót, hogy amennyiben a megrendelt terméket - anélkül, hogy jogszabály alapján fennálló elállási szándékát közölné - nem veszi át, úgy azzal - függetlenül attól, hogy a szerződés teljesítettnek minősül - szerződésszegést követ el. Erre és a jelen pontban írt feltételekre a Ptk. 6:78.§ (2) bekezdése alapján az Eladó külön felhívja a Vásárló figyelmét.

A Vásárló jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult vele szemben érvényesíteni a Vásárló szerződésszegése következtében felmerült költségeket (pl. szállítási, csomagolási, fuvarozási, tárolási vagy egyéb felmerülő költség). Fuvarozó céggel kiszállítandó raklapos áru átvételének megtagadása esetén az Eladó a károk fedezésére a következő költségeket terheli a Vásárlóra: a mindenkori oda-vissza szállítási költség+ 2000 Ft+ÁFA csomagolási és munkadíj/raklapos áru.

Amennyiben a Vásárló a megrendelt terméket azért nem veszi át, mert a futár másodjára sem találta Vásárlót a címen, egyszer lehetősége van ismételt kiszállítást kérni. Ebben az esetben a rendelés összegét banki átutalással előre rendeznie kell, valamint az újbóli kiszállítást díját is meg kell fizetnie, amelyről az Eladó díjbekérőt állít ki. Az újbóli kiszállítás a vételár és a díjbekérő megfizetése után kerül teljesítésre. Amennyiben a Vásárló igazolni tudja, hogy a futár nem kereste és ezért hiúsult meg a kiszállítás, az Eladó a kiszállítási díj újbóli megfizetésétől eltekint.

Kellékszavatosság és termékszavatosság

Az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és Eladó közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével az Eladónak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti - a következő bekezdés szerinti kivétellel -, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Fogyasztó és az Eladó közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. Fogyasztó és Eladó közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és Vásárló közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Elállás joga

A Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet 20.§ (2) bekezdés a. pontja és 20.§ (3) bekezdés értelmében a Fogyasztónak minősülő Vásárló a termék szállítótól történő átvételétől, vagy már a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól, és kérheti a vételár visszatérítését. A fogyasztót nem illeti meg elállási jog a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§-ban írt esetekben. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

A vásárlástól való elállási jogát a fogyasztónak minősülő Vásárló a meghatározott határidőn belül az Eladóhoz postán vagy elektronikus levél útján eljuttatott egyértelmű írásbeli nyilatkozattal gyakorolhatja. Ebből a célból felhasználhatja a weblapról letölthető elállási nyilatkozat-mintát is. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. Ezen feltételre a Ptk. 6:78.§ (2) bekezdése alapján külön felhívja az Eladó a Vásárló figyelmét.

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átvétele után áll el, köteles a megrendelt és nem használt, illetve részben sem elfogyasztott, vagy más módon felhasznált terméket saját költségén, sérülésmentes, hiánytalan és szállításra alkalmas állapotban, a számlával együtt 14 napon belül visszajuttatnia az Eladó címére. A határidő betartottnak minősül, ha fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja, a futárnak átadja) a terméket.

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék átvétele előtt áll el, úgy a termék átvételére nem jogosult, a megrendelt, de át nem vett termék visszaküldését az Eladó intézi a logisztikai szolgáltatónál, de a visszaküldés költségei a következő bekezdésben írt költségviselés mellett a Fogyasztót terhelik, azzal, hogy amennyiben a teljesítés időpontja (termék logisztikai partner részére való átadása előtt gyakorolja a Fogyasztónak minősülő vásárló az elállási jogát, úgy az elállással összefüggésben költsége nem keletkezik.

Az előző két bekezdésben említett esetben a visszaküldés költségei a Fogyasztót terhelik. Portóval, utánvéttel feladott csomagot az Eladónak nem áll módjában átvenni. A visszaküldés költségeiről a Fogyasztó számlát kap az Eladótól, amit 1 napon belül átutalással köteles kiegyenlíteni. Ezen feltételekre a Ptk. 6:78.§ (2) bekezdése alapján külön felhívja az Eladó a Vásárló figyelmét.

A fenti feltételeknek megfelelő elállás esetén - a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően - a vételárat és az odaszállítási díjat (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a weblap által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott) legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó hiánytalanul visszautalja a Fogyasztó részére az elállási nyilatkozatban megadott bankszámlájára.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Fogyasztó a megvásárolt termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Eladó alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:
Telefon: +36-30-989-9332
E-mail: veszprempellet@gmail.com

Az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak átadja vagy megküldi email-ben.

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu.

A Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes (vagy a Fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt) Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület feladata a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése, egyezség létrehozását a felek között, a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testület eljárása a fogyasztó írásban benyújtott kérelmére indul. Az Eladó székhelye szerinti illetékes békéltető testület: Fejér Vármegyei Békéltető Testület (illetékesség: Fejér, Komárom-Esztergom és Veszprém vármegye). A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt található: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Fogyasztó jogosult továbbá a felmerült jogvita rendezését az Európai Bizottság által létrehozott Online Vitarendezési Platformon keresztül kezdeményezni, mely itt érhető el: http://ec.europa.eu/odr.

Amennyiben a fentiek nem vezettek eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

Adatvédelem

A weblap adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.pelletkalyhacentrum.hu/adatvedelem

Colussi Kft.

8200 Veszprém, Pápai út 32-34.
(+36) 30 989 9332
A pelletkályhákról
Termékeink
Referenciáink
Kapcsolat
Termékcsoportok: